Onze gebruikersportal is verbeterd!
Gebruikersprofielen aanmaken voor een systeem is altijd een van de taken geweest van de ICT-afdeling. Het kon alleen soms wel even duren voor een tijdelijke gebruiker aangemaakt was. Wat we daarom veel zagen, is dat tijdelijk werknemers (die slechts een dag toegang nodig hadden, bijvoorbeeld) op bestaande gebruikersprofielen gingen werken. Met alle risico’s van dien natuurlijk.
Om afdelingen sneller een tijdelijk gebruiker op het systeem toe te laten en de veiligheid op systemen te verbeteren, hebben we het tijdelijk werknemersportaal ontwikkelt. Hierin kunnen eenvoudig tijdelijke gebruikersprofielen in de Active Directory aanmaken. En nu komen we met een update van het portaal. Hieronder de belangrijkste verbeteringen:
Accounts vervallen automatisch
Een van de belangrijkste beveiligingsverbeteringen, is de vervaldatum voor een account. Het komt namelijk nog regelmatig voor dat er een tijdelijk werknemersaccount is aangemaakt, maar vergeten wordt om deze na afloop te verwijderen. Zo kunnen accounts jarenlang blijven bestaan. In de portal kan nu direct een vervaldatum voor het nieuwe account meegegeven worden. Op deze datum wordt het account – en daarmee alle rechten die erbij horen – automatisch verwijderd. Daar hoef je dus zelf niet meer naar om te kijken. Het verhoogt de veiligheid van je systeem en zorgt ervoor dat data niet onnodig op je systeem achterblijft.
Wijs rechten aan anderen toe
Binnen het portaal is de beheermodule geoptimaliseerd. Hoofdgebruikers (administrators) kunnen nu eenvoudig andere gebruikers rechten toekennen. In de beheer module kunnen standaard groepen worden aangemaakt. Hierin zitten profielen waar verschillende rechten aanhangen. Bijvoorbeeld een groep die wel nieuwe tijdelijke werknemers mag toevoegen, maar niet de onderliggende structuur kan aanpassen. Simpel een collega aan de groep toevoegen en alle rechten worden automatisch toegewezen. Betere integratie met je systeem Aan de achterkant hebben we hard gewerkt om de koppelingen tussen verschillende Identity Management systemen nog beter te maken. Nu kunnen we een naadloze koppeling garanderen met onder meer Identacle en Microfocus IDM. Dat zorgt ervoor dat de implementatie van het tijdelijke werknemersportal nog soepeler en efficiënter verloopt.
Nog eenvoudiger in gebruik
Daarnaast hebben we de interface van het tijdelijk werknemersportaal verbeterd. Werken in de portal voelt nu nog logischer aan. Ook hebben we de mogelijkheid om extra velden toe te voegen geïntroduceerd. Dit geeft gebruikers de mogelijk om meer informatie en data toe te voegen als dat nodig.
Hoe goed een systeem ook is, er kan altijd wel iets beter. Dat geldt dus ook voor TMDi. Daarom hebben we de afgelopen periode hard gewerkt aan een update van de gebruikersportal. Wil je zelf ervaren hoe eenvoudig het is om zelf tijdelijk werknemersaccounts aan te maken? Neem dan contact met ons op.
Onze gegevens
TMD informatisering
Agro Business Park 52
6708 PW Wageningen
T: +31 317 799 843
E: info@tmdi.nl