+31 317 799 843 info@tmdi.nl

Werkt uw IAM omgeving nog?

Hoewel we er alles aan doen om uw Identity Access Management omgeving in de lucht te houden, kan er toch wel eens een storing optreden. Alleen is het niet altijd gelijk duidelijk waar de storing zich bevindt. Dat betekent onderzoeken, bellen naar de servicedesk en soms enige frustratie. Daarom introduceren we ‘dashboarding’, zodat u zelf kunt zien wat de status is.

Achter een foutmelding in de Identity Access Management (IAM) omgeving kunnen verschillende oorzaken liggen: het kan zijn dat de verbinding tijdelijk onderbroken werd. Het kan zijn dat er data mist of niet verzonden is. Maar het kan ook zijn dat er een storing op de servers of in het systeem zelf is. Niet altijd is even snel duidelijk wat de foutcode inhoudt en hoe we dat goed kunnen aanpakken. Om de bron van de foutmelding sneller te kunnen identificeren (en dus sneller een oplossing kunnen vinden), introduceren we een daarom nieuwe tool.

Waar zit het probleem?

Die tool is ‘dashboarding’; het monitoren van het systeem. Hiermee houden we de IAM-omgeving in de gaten. Verschijnt er een foutmelding (bijvoorbeeld missen er gegevens zoals een emailadres), dan waarschuwt het systeem degene die hier iets aan kan doen. Dankzij dashboarding gebeurt dit automatisch. De fout wordt uitgelezen, en vervolgens wordt er automatisch een servicebericht verstuurd. In dit voorbeeld zou dat naar een HR-medewerker kunnen zijn, die een emailadres moet invullen. Zo voorkomen we dat u onnodig tijd kwijt bent doordat u de helpdesk moet inschakelen.

Het kan ook zijn dat er een andere (ernstigere) storing is, waarbij onze helpdesk juist wel moet bijspringen. Dankzij deze automatische monitoring krijgt een van onze medewerkers een melding dat er iets aan de hand is en kan vervolgens tot actie overgaan. Want hoe eerder duidelijk is wat er aan de hand is, hoe sneller we de storing kunnen verhelpen.

We gaan al aan de slag

De tool is bedoeld om het beheer van de IAM omgeving te verbeteren. Daarom komen alle foutmeldingen bij ons binnen. Soms als informatiebericht (omdat de gebruiker zelf gegevens moet toevoegen), in andere gevallen als actiebericht: er is iets aan de hand wat onze aandacht nodig heeft. Het kan daardoor zijn, dat onze mensen al aan de slag zijn op het moment dat u de foutmelding ontvangt. Wel zo fijn voor u als klant. Want een storing is altijd vervelend maar als we daarmee aan de slag kunnen vóór dat het u treft in uw werkzaamheden, scheelt dat veel problemen.

We doen er alles aan om onze service zo hoog mogelijk te houden. Daarbij vinden we het belangrijk dat onze klanten weten wat er speelt en willen we hen tools geven om ook zelf zaken aan te pakken. Tegelijkertijd willen we onze klanten zo veel mogelijk behoeden van problemen, en dus waarschuwen als er een probleem kan voordoen. Met dashboarding is dit mogelijk. Wilt u weten hoe wij dashboarding inzetten en kunnen inrichten voor uw IAM-omgeving? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag verder.