010 798 7000 info@tmdi.nl

Consultancy in de praktijk; wat kun je verwachten?

In ons vorige blog vertelden we over onze beheerpakketten en de maandelijkse contactmomenten die daarbij horen. Maar wat mag je nu van ons verwachten tijdens zo’n contactmoment? Antoine Simonis, een van onze consultants, vertelt.

“Er is zeker wel wat veranderd het afgelopen jaar. Voorheen zaten we tijdens het contactmoment – of de reguliere consultancy zoals wij dat noemen – op locatie bij de klant. Dat maakte het contact veel sneller en eenvoudiger; je loopt naar een afdeling en vraagt of er nog problemen of wensen zijn. Nu we op afstand werken, is werken volgens een standaardprocedure een veel betere manier om te werken. Dat betekent niet dat elke consultant hetzelfde wordt. We zijn nog steeds allemaal onze eigen persoon, zoals onze klanten ons kennen.”

Stap voor stap

“Een paar dagen voordat ik bij een klant aan de slag ga, neem ik altijd even contact op om te vragen of er zaken spelen; is iets opgevallen of zijn er wensen? Eenmaal aan de slag, start ik met een grondige controle van het platform waarop de IAM-oplossing draait. Want de basis moet altijd goed zijn. Eventuele problemen lossen we dan gelijk op. Vervolgens is de IAM-oplossing aan de beurt. Dat gaat via hetzelfde principe. Tenslotte kijk ik naar de wensen van de klant; hoe kunnen we die zo goed mogelijk implementeren?”

Timing

“Mijn leven hang af van standaardisatie. Dat gebruik ik al mijn hele werkzame leven en heeft me veel geholpen. Bij een van onze klanten bijvoorbeeld, nadat ik gevraagd had of er zaken speelden. Zij merkten dat niet altijd accounts goed werden aangemaakt of dat het proces ‘bleef hangen’. Met deze info kon ik aan de slag en vond ik een issue met het timingsmechanisme van IDentacle; in sommige gevallen was één achtergrondproces nog niet afgerond, terwijl het volgende proces al gestart werd. Dat zorgde voor fouten. Voor de klant was het eerder ‘vervelend’ dan een storing, dus zouden ze het niet zo snel als storing aanmelden. Maar door op deze manier te werken, hebben we een issue waar ook andere gebruikers last van zouden kunnen krijgen, voor al onze klanten kunnen verhelpen.”

Het ‘afwerken’ van deze procedurelijsten zorgt ervoor dat we bij al onze klanten dezelfde service kunnen leveren, of het nu gaat om het onderhoud van IDentacle, de Cloudomgeving met Microsoft 365 of on-premisse servers waar klanten hun systemen op hebben draaien. Zij weten ook direct waar ze aan toe zijn en wat ze aan het eind van de dag van ons kunnen verwachten. De reguliere consultancydagen zijn onderdeel van onze Silver en Gold pakketten. Wil je hier meer over weten? Neem dan contact op.